Instructiuni de montaj al pavajelor

Pentru zonele pe care circula autoturisme si camionete (pana la 3,5 t greutate totala), se recomanda o grosime a pavajului de 6 cm, iar pentru suprafetele  pe care circula camioanele grele (peste 3,5 t) sunt necesari cel putin 8 cm. selectionarea grosimii perfecte a pavajului depinde de cererea zonei pavate. Fundatia trebuie facuta conform normelor tehnice.

Pentru montajul pavajelor sunt necesare mai multe materiale si unelte:

 

    • sipci de margine la alegere;

 

    • beton de montajasamblare pentru margine, cca. 50-60lm liniar;

 

    • piatra bucati sau balast granulatie 0-63 mm pentru stratul portant nestabilizant;

 

    • nisip pentru rosturi 0-2 mm;

 

    • pavelele bine alese si potrivite pentru solicitarea prevazuta;

 

    • lopata, roaba, placa vibranta, matura;

 

    • dreptar din aluminiu pentru stabilirea grosimii patului de split;

 

    • pietre de pavaj;

 

    • tevi profilate pentru nivelare patului de split;

 

    • ghilotina pentru pavaje, pentru despicarea pietrelor de pavaj.

Un montaj perfect al pavajelor inseamna efectuarea unui sistem suficient de bun de drenare a apei de pe pat, dar si din temelie si suprastructura. In plus, trebuie prevazutrealizat un plan inclinat de 2-2,5% pentru sistemul de golire a apelor de pe suprafata. Pentru asamblarea pieselor de pavaj intr-un pat de split, este necesara o incadrare a pietrelor, astfel asezarea pavelelor poate cauza devieri. Pentruinaltarea eficienta a bordurii, sapatura trebuie sa fie cu cca. 30-40 cm mai lata decat zona pe care vor fi amplasate pavelele. Bordurile sunt montate intr-un fundament din beton de drenaj avand umiditatea terenului. Elementele de bordura si de incadrare trebuie asamblate pe o temelie cu o grosime de 20 cm cu proptea montat in spate, din beton nearmat. Mai bine de o treime din inaltimea bordurii trebuie sa fie ancorata in beton de montaj.

Comments are closed.